Turystyka medyczna

Według Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej Polskę odwiedza średnio 300 tys. Cudzoziemców a liczba ta może wzrastać o 10-15% rocznie. W krótkim czasie Polska ma szansę zostać liderem w turystyce medycznej. W Europie Środkowej jesteśmy w czołówce tuż za Węgrami i Czechami.
turystyka-medyczna1
 
Atuty, których Polska może wykorzystać do promocji turystyki medycznej:

  • konkurencyjność cen, zabiegi tańsze o 50% a nawet 80%,
  • nowoczesne kliniki oferujące wysoką jakość usług,
  • wysoko wykształcona kadra lekarska i pielęgniarska,
  • doskonała infrastruktura oraz baza noclegowa,
  • wdrażanie do oferty polskich klinik nowoczesnych metod leczenia i i wyposażanie gabinetów w zaawansowany sprzęt medyczny,
  • krótkie terminy oczekiwania na zabiegi.

Realizacja celów klastra będzie polegała na :

  • rozpowszechnianiu wiedzy wśród członków klastra o istocie turystyki medycznej,
  • prowadzeniu edukacji w szczególności edukację menadżerską, marketingową oraz personelu pomocniczego,
  • uczestnictwie w krajowych i zagranicznych wystawach i targach branżowych,
  • pozyskiwaniu finansowania zewnętrznego na projekty dla członków klastra,
  • tworzeniu oferty wiązanej dla uczestników klastra,
  • wymianie wiedzy i doświadczeń poprzez organizowanie konferencji i szkoleń tematycznych z branży medycznej,
  • podwyższaniu jakości usług turystyczno- medycznych,
  • współpracy na rzecz dostosowania ofert do oczekiwań pacjentów zagranicznych,
  • promocji Klastra i polskiego rynku medycznego za granicą.